Frå damp til elektrisk drift
Forfatter: Scandion
Publiseringsdato: 08.02.2004
Den første jernbana i Noreg blei opna i 1854 mellom
Oslo og Eidsvoll. Det var ei smalspora bane på 68 km. Jernbana mellom
Oslo og Trondheim blei opna i 1877, og Bergensbana i 1909.
Alle lokomotiv på denne tida var dampdrivne. Dei
mest berømte av desse damplokomotiva var dei sju "Dovregubbane",
som blei bygd i åra 1936 - 1941. Dei hadde ein toppfart på
90 km i timen og vog fullt lasta 152 tonn.
Likestrømsmotoren kom i 1870-åra, og den
første jernbane for elektrisk drift i Noreg var Thamshavnbana som
blei opna i 1908.
Først i 1956 fekk Sørlandsbana frå
Oslo til Stavanger elektrisk drift, i 1964 Bergensbana og i 1970 Dovrebana.
|