Trafikksentralane langs kysten
Forfatter: Scandion
Publiseringsdato: 11.01.2005
Det norske fastland har ei kystlinje på ca. 83.000
km, inkludert øyar. Svalbard har ytterligare 9.000 km strandlinje.
Dette tilsvarer meir enn to ganger omkretsen rundt ekvator.
Trafikksentralane er det sentrale verktøyet for
koordinering av trafikkovervåking og trafikkontroll i Noreg.
Dei som jobbar på ein trafikksentral har tre hovudoppgåver:
1. Sjå alle skipsbevegelsar – registrere og identifisere
2. Være i løpande dialog med skipstrafikken
3. Reagere og aksjonere når ein situasjon krev
det
Fedje Trafikksentral
Fedje trafikksentral på Fedje i Nordhordaland
dekkjer området frå Sognesjøen i nord, til Hjeltefjorden
ved Sture i sør.
Trafikksentralen vart etablert i 1992 og har hovudoppgåver
knytta til oljeutskipinga frå Sture og Mongstad-terminalane.
Kvitsøy trafikksentral er plassert i Kvitsøy
Kommune i Rogaland. Den dekkjer området frå Bømlafjorden
i nord til Jærens rev i sør. Trafikksentralen vart etablert
i 2003.
Ved trafikksentralen vert det utprøvd ein ny kombinasjonsstilling
der dei tilsette vekslar mellom å gjere teneste som trafikkleiar
og los.
Vidare vert det prøvd ut landbasert losing frå
Kvitsøy – eit konsept der utvalgte skip vert losa frå trafikksentralen
i staden for at los går om bord.
Brevik trafikksentral ligg ved Brevikstraumen i
Porsgrunn kommune. Den dekkjer innseglingane til det omfattande industriområdet
i Grenland, der store delar av skipstrafikken består av gasstankarar
og fartøy med annan farlig last. Brevik trafikksentral er den eldste
og vart etablert i 1978 på grunn av petrokjemiutbygginga på
Rafnes. Ei særskild dispensasjonsordning i forhold til losplikta
gjeld for området.
Horten trafikksentral er plassert i Horten havn. Den vart
etablert i 1999 og har som ansvarsområde farvatnet frå Færder
og inn til Spro / Steilene på Nesodden. Farvatnet innanfor dette
området har Oslo havn trafikksentral ansvaret for.
Vardø trafikksentral
Stortinget har beslutta at Kystverket skal byggje og
drive ein trafikksentral i Vardø. Den vert planlagd å være
i operativ drift i 2007. I framtida vil den dekkje trafikkovervåkinga
i nordområda, frå Barentshavet til Lofoten ved hjelp av radarovervåking,
skipsrapportering og AIS (Automatic Indentificaton System).
........................................................
Kjelde: kystverket.no |