M/S «Sæbø»
Forfatter: Scandion
Publiseringsdato: 30.11.2006
Mange som har runda den fyrste ungdomen vil minnast M/S
«Sæbø» som eit trygt og greit reisemiddel. Båten
hadde rute til Bergen i den tidlege morgonruta, og han gjekk som vanleg
attende til distriktet litt over kl. 14.00 og kl. 17.30.
På dette viset kan vi seia at han var ein typisk
dagpendlarbåt, og det lenge før ordet «pendlar»
vart teke i bruk.».
M/S «Sæbø» vart bygd ved Kristiansand
Mek. Verksted A/S i 1949, som byggenummer 183, same året som «Bruvik»
vart bygd. Båten vart bygd for selskapet Alversund & Manger Dampbåtlag
A/S, Bergen
Båten er 29,75 m lang, og på 144,41 br. reg.
tonn. Passasjertalet er 233, og med 3x 6cyl. 2T DM (General Motors Corp.,
Detroit MI), 510 bHK - fekk båten ein marsjfart på nærare
12 knop.
M/S «Sæbø»
1. mars 1951 vart båten overtatt av A/S Bergen –
Nordhordland Trafikklag, Bergen. 1. januar 1974 vart rederiet omdøypt
til A/S Bergen – Nordhordland Rutelag, Bergen.
«Sæbø» var den tredje i rekkja
av dei såkalla fjordbussane som selskapet åtte. Dei to fyrste
var «Flatøy» og «Manger». Alle desse tre
var bygde etter den typiske sjøbusstilen som gjorde seg gjeldande
i 1940-åra.
Sidan «Sæbø» vart teken ut or
rute låg han for det meste i opplag. Selskapet brukte han i storhelgane
og elles når andre båtar var ute or rute på grunn av
havari eller verkstadopphald.
Den 5. mars 1980 vart M/S «Sæbø»
seld til Sverige for kr. 490.000,-. Kjøpar var rederibolaget Sagana
v/Sven-Aake Nyberg, Gøteborg. Båten vart same året omdøpt
til «Sagane» og i 1983 til «Wasa Lejon»
Hamna og fjorden nord for Bergen vart med dette ein båt
fattigare.
Vidare historie
1984: Selt til Kolmårdens Rederi AB, Norrköping,
Sverige.
1994: April: Selt til Lustrafjorden Cruise A/S, Luster/Florø.
Omdøypt til «Lustrafjord»
2000: Desember: Selt til Norsk Fjordcruise AS, Jar/Florø.
2001: Februar: Omdøypt til «Oslofjord»
2005: Registreringshamn vart endra til Oslo
2005: Framleis i fart.
Kjelder:
BNR-nytt 1980. Artikkel av Leidulv Hundvin
skipet.no |