Då Sandøy fekk riksvegsamband
Forfatter: Leidulv Hundvin
Publiseringsdato: 10.09.2004
Sundag den 8. april 1984 vart ferjelegjet på Sandøy
offisielt opna. Ferjelegjet ligg i ei logn vik aust for Sandebygda, og
namnet på staden er Skipavik.
"Masfjord" er klar til innsats for Sandøyfolket.
Foto: Leidulv Hundvin.
No fyrst vart heile Fensfjordsambandet ein røyndom.
Dei andre stadane, Sløvåg i nærleiken av Halsvik og
Gråvik på Byrknesøy, fekk sine ferjelegje opna den 15.
desember 1983. Utgangspunktet frå Lindåshalvøya er Leirvåg,
og ferjestrekninga har arbeidd seg godt opp i desse få åra.
Vi gled oss med sandøyfolket over utviklinga og framgangen, og ynskjer
dei hjarteleg til lukke med nyvinninga.
Ordførar Ola Byrknes skjer snora over. Foto: Leidulv
Hundvin.
Vi var med dei på opningsdagen der kvinnene frå
Sandebygda og Ånneland hadde stelt til ei durabel fest i skulehuset,
med matfat så store at borda mest ville brotna ned. Det var prolog
og helsingstalar, og Ivar Fivelsdal held eit knekkjande godt kåseri,
der han mintest byferdene frå barndomen og den fyrste ungdomstida
med dei gamle båtane.
Som ein sagakonge står ordføraren mellom
folket sitt. Foto: Leidulv Hundvin.
Men i glederusen over nyvinninga låg det óg
ein vedkjømeleg tone, for no visste sandøyfolket at båten
og ferja som hadde lagt til kai midt i bygda for alltid er borte. No vert
det bil og ferje, og vil dei ta den vanlege sundagsturen ned på kaien,
så er han tom for reisande. Eit sosialt og byggjande samvær
mellom gode grannar er borte. |